Guide: Hvornår skal vores virksomhed have erhvervstelefoni?

Guide: Hvornår skal vores virksomhed have erhvervstelefoni?

Få hjælp til at beslutte om tiden er inde til smartere erhvervstelefoni


Få styr på det fundamentale

De fleste har i dag en telefon. Ofte starter små virksomheder med at abonnere på et til flere numre hos en teleudbyder. Begrænsning her består ofte i funktionerne, der kommer med et standard telefonnummer. Vi har skrevet et par artikler der giver et indblik i fordelene ved moderne telefoni og begreber der er gode at kende:

Et kig på jeres virksomhed

Her er nogle spørgsmål, der kan hjælpe dig med at afgøre, om det er tid til at overveje at abonnere på en VoIP- og PBX-løsning:

  1. Bruger allerede du en PBX løsning i dag?
  2. Har du medarbejdere, der arbejder eksternt eller rejser ofte?
  3. Oplever du begrænsninger med din nuværende telefoniløsning, såsom manglende evne til at overføre opkald eller håndtere flere linjer?
  4. Vil du have et mere professionelt billede af din virksomhed ved at have et dedikeret telefonnummer og digital receptionist?
  5. Leder du efter en omkostningseffektiv løsning?
  6. Vil du strømline dine kommunikationskanaler og integrere dit telefonanlæg med andre forretningsapplikationer, såsom CRM eller helpdesk-software?
  7. Planlægger du at udvide din virksomhed og har brug for et skalerbart telefonanlæg, der kan vokse med dine behov?

Hvis du overvejende svarer 'ja' til spørgsmålene, så fortsætter vi 👍

Har I allerede et PBX system?

Det kan virke som en uoverskuelig og dyr opgave at sifte PBX system, men med nutidens cloud løsninger er en migrering relativt simpel. I kan selvfølgelig have nogle særlige behov eller integrationer, men det er nemmest at gennemgå på et hurtigt intro møde med os. Priserne udvikler sig konstant, og der er en del konkurrence indenfor markedet, hvorfor det kan være en god spareøvelse, at kigge sig omkring. Vi tager gerne et kig på jeres nuværende setup, og kommer med et bud på hvordan det kan optimeres. Så I får den bedste erhvervstelefoni til jeres virksomhed.

Er PBX nyt for jer?

Et skifte fra almindelig telefoni til et PBX system er nemt. I kan beholde jeres eksisterende numre, og få dem flyttet med over. Ikke anderledes end hvis man skifter normal telefoni udbyder. Processen er meget ligetil, men har du spørgsmål til processen i praksis, er du velkommen til at kontakte os.

Overvej hvilke funktioner, der er vigtige for jer:

  • Automatisk telefonbetjening
  • Opkaldsviderestilling
  • Voicemail
  • Konferenceopkald
  • Opkalds-logning
  • Telefonbogsstyring
  • Venterum for opkald
  • Integrering med mobiltelefoner
  • Opkaldsanalyse og rapportering
  • Køstyring for opkald
  • Fælles numre
  • Integration med tredjeparts software og applikationer
  • Skalérbarhed
  • Redundans og failover-muligheder.

Tal det evt. igennem med en kollega, og sæt ord på hvilke funktioner I ønsker, og hvorfor de er vigtige. Der findes mange systemer på markedet, og forskellige prisniveauer. Der hvor der kan være mindst transparens på markedet, er ofte ved integrationer eller håndtering af mange linjer på én gang.

Få det på skrift

En del vil gerne sælge Ip telefoni og lover derfor favorable priser med deres listepriser. Få et skrifteligt tilbud, hvor I forsøger at tage alle faktorer med. Så mindsker I risikoen for overraskelser.

Husk at se på det med småt:

  1. Opsigelsesperioden Hvor lang tid løber aftalen over, og hvordan kan I komme ud af den igen. Det varierer fra udbyder til udbyder.
  2. Nuværende plan og betalinger Aftaler kan variere fra en fikseret pris til variabel, og lidt afhængigt af jeres forbrug og sammensætning, kan det betale sig at kigge ind i, om det ville være smartere med en variabel.
  3. Add-ons Nogle udbydere har lister ikke ekstra features som en omkostning, før aftalen er i hus. Sørg for, at få aftalt hvilke funktioner I skal bruge, og hvad prisen er, inden I tegner en aftale.

Tal med os

Kunne I have lyst til vejledning fra os, så hjælper vi gerne og giver et tilbud på det setup der kan passe jer. Vores mål er, at give jer den bedste erhverstelefoni, der passer til lige præcis jer.

Bo Diechmann

CEO

Brug for en snak? Kontakt os gerne.